Monday, August 16, 2010

Racerjakt

Under uppvärmningen (de första 2 km) blev jag omcyklad av en Scott CR1 racer. Eftersom han också svängde runt vid Värnhem och ut på cykelbanan mot Arlöv så blev det en fin racerjakt där jag efter ca 600 meter hade hämtat in honom och tog hans rulle. Där låg man bra i motvinden. Åtminstone i en kilometer då han skulle svänga av vid Sydsvenskanhuset och jag fortsätta rakt fram mot Lund. Sen blev det betydligt trögare körning när motvinden kom och man fick bita i för att hålla hyffsad fart. Ingen dag för personbästa om man säger så, 49 minuter blankt blev tiden...

2 comments:

Lennart said...

Visst käänner man igen läget; "va f..n, jasså du. nänu j...lar" ja åsså blir det en jakt av det hela.
Det är nått konstigt me cykling . . .

NLC said...

Mmmm, lite som den cyklist på plastracer jag skymtade vid sockerfabriken i Arlöv, och sen körde ifatt och om upp över lilla knölen över trafikplats Sege. Han verkade lite förvånad över att bli omkörd av en "pendlare" såg lite mör ut när grillningen fortsatte i motvinden förbi Sydsvenskanhuset. Och av mina pulsdata att döma så var det i goa "zon 4" - mer att ge alltså :-)