Sunday, November 4, 2012

Not so Pro

Fick mail idag från Strava som berättar för mig att mitt medlemskap har nedgraderats från Pro till Free, troligtvis eftersom jag inte förnyat Pro-kontot med ny årsavgift. Lika bra det, känner mig verkligen inte Pro idag (och troligtvis inte imorgon heller). Undrar hur många cyklar som behövs för att ändra på det...

Ett annat kvitto på att jag verkligen inte är Pro var att det inte blev någon kvällsträning i torsdags (som utlovats). Och istället för att köra hårt och härligt med ett frustande 4x4-pass på fredagsmorgon så blev det "bara" lite blandat småtramp sedan lungorna var på väg att explodera och benen bara ville springa därifrån efter första 4:an.

Men å andra sidan, vad spelar det för roll? Om man inte tävlar (annat än mot sig själv och en och annan ovetande pendlarcyklist) och inte har satt några storslagna mål för nästa säsong, varför skulle man då plåga livet ur sig med hetsiga träningspass när de man gör är så mediokra att de inte ens räcker till för att skryta om hur många watt man kan pressa?

Nä, fram till jul blir det nog träning enbart i syfte att bryta ner sig och tvinga fram en bättre cykelplan för nästa år! Fast med en CX hade det nog varit roligare =)

2 comments:

Lennart said...

Jo det där med crossen är lite magiskt...

NLC said...

Typ en sån här!