Efter lite meck har GT:n fått "nya" vevar, ny kedja och ny fast utväxling om 42x15. I brist på riktiga grejor som hjul med single speed nav och dito-drev återanvändes en 8-delad kassett där 13-kuggen placerats innanför det största drevet som "distans" för att få rätt kedjelinje.
Det är precis på håret att det behövs en kedjespännare, men eftersom jag ändå hade en gammal Tacx-trissa (med keramiska lager) över så fick den åka på den med. Och så kommer det kännas lite tryggare när man står och bryter i nån backe... Ska byta till lite ett par Conti RaceKing vad det lider och vips så har en höst&vinter-slaskhoj än en gång återuppstått.
Det blir nog ingen CX i år heller =)
Lyssnartips Wilmer X - Primitiv
1 comment:
Provade att köra utan kedjespännare en bit men tröttnade efter 3:e gången som kedjan hoppade upp på 17-drevet. Måste dock ställa in spännaren lite bättre så det inte rasslar.
Post a Comment