Thursday, November 4, 2010

Setup

Cyklade (som så ofta förr) Surly idag med "single-speed mode" och fick två frågor på vägen hem. Den första från en racerputte som jag kört ifatt och så när hängt av i motvinden på sträckan mellan Hjärup och Åkarp, men som sen kommit ifatt när jag stannade vid rödljusen i Arlöv. Följande konversation utspelade sig:
- What setup is that? frågade han.
- 42 x 16, svarade jag.
- Heavy, sa han och vi cyklade vidare åt varsitt håll

Den andra frågvisa typen var en herre på en gammal racer som vid trafikljuset vid Midhem stannade mig och undrade om det var mindre transmissionsförluster att köra på en växel. Jo så kan det vara svarade jag, men det blir också tyngre i motvinden. Sen drog jag vidare i snålblåsten och var glad för att det iag inte regnade.

No comments: