Thursday, May 21, 2009

Cykelpendling

Från HappyMTB:s forum hittade jag in på DN och artikeln om Kameror på styret ger cyklisterna bättre vägar. Låter som en utmärkt idé, tillsvidare får jag fortsätta plita på min karta över trasiga cykelvägar efter vad jag råkar komma ihåg när jag kommer hem från cykelturen. Ska även försöka uppdatera med bilder på knasigheterna.


Visa Trasiga Cykelvägar på en större karta

Annars kan jag konstatera att Continentals Contact Sport (26"x1.3") visserligen känns snabbare än Schwalbes Kojak (26"x2") på MTB:n men att tidsskillnaden för en tur&retur Malmö-Lund är rätt marginell vid rätt däckstryck, 5-6 bar. Denna vecka har jag kunnat ligga på en åktid på mellan 1h36m till 1h42m för de dagliga 42.5 kilometerna (där den snabbaste tiden gjordes med det bredare däcket). Målet är att komma under 1h30m (snittfart på ca 28-29 km/h), men då är nog racern ett måste. Synd bara att den inte är särskilt optimal för den rådande trafiksituationen under 60% av sträckan...

No comments: