Sunday, January 8, 2012

Trainerläger

Visst hade det varit roligare att vara på sydligare breddgrader som Algarve, Andalusien, Mallorca eller nåt annat fint ställe för vinterträningen. Men nu är man ju inte med i något storlag (i år heller) så istället för sol & värme blir det trainerpass för hela slanten. Lyckligtvis har jag fått lov att flytta in cykel & trainern till groventren så jag kan hålla sällskap med tvättmaskinen och värmepannan - fint va?

Min nyligen cykelfrälste lillebror hade dessutom den väldigt goda smaken att ge mig en Garmin USB-sticka i födelsedagspresent strax före jul. Det är en liten pinne som tar in signaler från flera ANT+ enheter till datorn för att visas realtid i av program som t.ex. Golden Cheetah. Men för att men för att få lite mer inspiration och variation på intervallkörandet tänkte jag prova TrainerRoad istället.

För den blygsamma avgiften på $10 / månad får man nämligen inte bara en app som grafiskt visar hur man sköter sig utan även ett helt gäng trainerpass och flertalet kompletta program för vinterns grundträning. Rekommenderas starkt för den som tycker att 4x4 börjar kännas lite för mycket 2011. Går man igång på mjölksyra och illamående går det utmärkt att kombinera med videos från www.thesufferfest.com. Helfestligt!

Trainerlägret kan börja!

1 comment:

Lennart said...

Ja de e ba å gnugga på ...