Saturday, October 16, 2010

Lördagsrunda

Eller kompensationspendling. Efter att ha varit jobbat hemifrån två fredagar i rad har jag "missat" ca 84 km cykling den här månaden. Vad passar då bättre än att ta söndagsrundan från förrförra helgen? Fast denna gång fungerade kartminnet lite bättre vilket resulterade i en sväng över Hardeberga istället för genom Lund. Mycket trevliga vägar och vyer :-)


Märkligt nog så blev både sträcka och tid nästan exakt de samma fast jag för två veckor sedan trampade på min Columbus Capo (finracern) och det idag blev Concorden. Det kan antingen betyda att jag var piggare och starkare idag eller att materialet inte spelar så stor roll när man cruisar omkring i runt 32 km/h. Fast jag väljer att tro det förra eftersom det dels betyder att jag blir bättre och dels ger incitamentet att köpa nya och roligare prylar =)

Kartan:

Visa Lördagsrunda 16/10 2010 på en större karta

1 comment:

Lennart said...

Ja det gäller ju att inte tappa tempo! K och jag tog ba en 2 mil runda i det vackra höstlandskapet.
Lagom . . .