Tuesday, October 5, 2010

En i statistiken

På hemvägen utanför Hjärup blev jag idag både intervjuad och avbockad i statistiken, antagligen av intresseklubben som stod ute å skrev ned mina svar. Det var tyvärr inga frågor om antal växlar på cykeln, hur många cyklar jag hade eller hur fort jag cyklat mellan Lund och Malmö som snabbast utan mer om det var fin och omväxlande natur, stor artrikedom och om det blev enformigt att cykla samma sträcka varje dag och hur jag tyckte sträckan kunde göras bättre.

En smula humoristiskt blev det dock då en fråga var om vinden störde mycket och inverkade på cykeltiden. Jag svarade att så farligt var det väl inte, det är bara att ta i lite mer samtidigt som tjejen hade fullt upp att koordinera block, penna och hår i den kraftiga sidvinden för att kunna anteckna svaret...

Ikväll är det dags för det andra trainerpasset för hösten (första var i söndags), det lutar åt 4 svettiga 4 minuters intervaller straxt under tröskelpuls. Inte för jag vet det ska vara bra för men det känns skönt att göra något annorlunda ibland.

No comments: