Thursday, October 28, 2010

Bonk

Det har gått lite trögt med cyklingen på sista tiden, så under denna veckas pendling har jag hittat på lite tokigheter som på något konstigt sätt kulminerade i en liten "bonk" ca 4 km från jobbet i morse. Jag antar att det lilla racet igår tog ut sin rätt.

Det var nämligen trög motvind då jag jagade ikapp och körde om en racercyklist iförd CK Ringen-tröja strax efter Uppåkra. Jag med en växel, han hade 20. Sen var det 30 minuter tröskelpulskörning in till Malmö via Tottarp, Nordanå, Sege där han satt som ett plåster på mitt bakhjul. När vi pausade till vid ett rödljus så hade jag krampkänningar i båda vaderna och det släppte inte förrän jag var hemma.

Så morse var det så avfärd tjugo i sex för en lite längre torsdagsrunda mot Lund och där någonstans efter lite mer 4 mil i duggregn, grus och dimma försvann den sista skvätten kraft jag hade i benen. Det var bara att gå ner på lilla klingan fram och harva sig sista biten till jobbet. Sen var det naturligtvis ännu jävligare motvind hem idag bara för att få klämma ut det allra sista ur kroppen.

Frågan är nu om det blir distans till helgen eller vila. Bära eller brista. 900 mil är iaf inom räckhåll. :-)

2 comments:

Lennart said...

Dä ä fint med växlar . . .
Å en Red Bull i ryggan !

NLC said...

Ja, det e fint med växlar ibland. Fast jag kör hellre med en Energikakan (original) än sliskig bubbeldryck =)