Thursday, March 30, 2017

Jämna plågor

Bara en dag kvar av mars månad och min sista insats på #kompiskampen2017! Egentligen skulle jag gjort ett försök redan förra veckan men livet kommer ibland i mellan och istället blev det att försöka sig på något magiskt i elfte timman. Som om inte det var nog med ursäkter har jag ju dessutom varit borta från cykeln i fyra dagar då vi reste på "vuxensemester" (vad det nu kan vara) till Nice i helgen som gick. Där köptes även ett par löparskor, men mer om det en annan gång - det här är ju ändå en cykelblogg!


This IS my happy face

Förra gången det kompiskampades lyckades jag ju komma upp på 5 W/kg över de 20 minuterna man ska trampa. Riktigt så bra gick det inte idag, dels för att snitteffekten var 10 W lägre, dvs 328 W, och dels för att morgonvikten var 7 hekto högre så istället blev det i princip samma resultat som i januari med 4,81 W/kg. Förutom två små detaljer, idag var snittpulsen 2 slag lägre och jag körde två 20 minuters intervaller, där den första tickade in på 324 W. Så om man ska vara krass är det nog så att benen är bra men pannbenet lite vekare...

Imorgon sägs det kunna bli upp mot 17 grader ute, äntligen skönt med lite vårvärme!

Strava:

No comments: