Saturday, October 1, 2011

Brittsommartur & långcykelplanering

Första oktober stod det i almanackan, men termometern visade över 20 grader. Cyklade en sväng med Concorden till Malmö och hem för att synka nästa års långcyklarplaner med Tony & Ove.

Svetten rann i ögonen redan innan jag var ute ur Staffanstorp och till råga på eländet blåste det varken hit eller dit. Tröstade mig med att jag hade min nya Raphatröja på mig och att jag, trots svetten, iaf var snyggast klädd av det dussintal cyklister som jag mötte på vägen (alla med samma jätteflin tvärs från öra till öra).

Eftersom jag var ute i god tid hann jag även med att smiska lite av dem världsberömda Lockarpspavén. Hade säkert blivit några bilder också om jag bara hade vågat mig på att ta upp mobilen ur fickan när styret hoppade och for.

Planerna då? Första 20-milaren traditionsenligt sista helgen i mars, sen kommer det rulla på med långcykling i tid och otid ända in i oktober. Höjdpunkten nästa år skulle kunna bli Flèche Nordique, 1001 Miglia Italia eller varför inte samla ihop mil till en 5000K medalj? Nä, det är ju vansinnigt långt...

No comments: