Monday, May 17, 2010

Måndagspendling, del II

Efter morgonens tur hade jag egentligen tänkt att ta en lugn och fin vanlig pendling hem. Men när jag kom upp från omklädningsrummet så kom jag på att det inte var fredag utan måndag och att klockan inte var 16 någopnting utan bara var lite över 15... Vad gör man då?

Jo det blev en improviserad runda hem i nordvästliga vindar. Utanför Bara såg jag två andra racercyklister som var på väg ner mot Skabersjöby. Det var inte den rutt jag tänkt, men vad är roligare än att jaga lite? Efter någon kilometer var jag ifatt och om och hade snart två flåsande medcyklister på rulle. Framme i Skabersjö var de dock borta och jag fick fortsätta dra hem i den sneda kantvinden själv.

Inne i Malmö var det slut på det roliga och de gröna stadsbussarna tillsammans med ett otal lastbilar förhindrade effektivt all smidig framfart på tvåhjuligt, människodriver fordon. Ändå var jag framme kvart i 5 vid dagis och hade då cyklat lite över 49 km.

Kartan (från www.bikeroutetoaster.com)

View Måndagspendling, del II 17/5 2010 in a larger map

No comments: