Wednesday, November 11, 2009

Novemberrusk

Någonstans i närheten av korsningen Bergsgatan/Spångatan i Malmö ligger numer resterna av den cykeldator som jag försökte använda igår. När jag cyklade iväg från Oscars dagis (förskola) satt den på, när jag kikade ner vid två trafikljus senare var den borta. I regnet, trafikkaoset, blåsten och morgonstressen insåg jag snart att det var lönlöst att spendera någon längre tid i att springa runt och leta efter den, får bli att köpa en ny... Till C eftersom det var hennes datorenhet som jag för dagen lånat :-( :-(

När jag tog hojjen ur cykelstället på kvällen för att cykla hem från jobbet var det dessutom punka fram. Helt platt däck, så det var bara att ställa in den på ett säkrare ställe och bussa hem. Pump hade jag visserligen i väskan men tyvärr ingen ny slang eller verktyg. Nåja, nya däck och slangar var faktiskt redan beställda från www.cyclecomponents.com.

En ljuspunkt i tillvaron är ändå att de galet "trafiksäkerhetsmedvetna" britterna har hela webshopar för reflexer/lampor/etc, hittade t.ex. www.beseenonabike.com. Blinkers på hoj, jo jag tackar!

No comments: