Thursday, January 2, 2014

Mål 2014

Liksom för 2013 hade jag för 2013 bara två målen nämligen:

  • 1100 utomhusmil
  • Köra en hel brevetserie samt gästspel på någon avlägsen ort som t.ex. Tjockhult eller Linkeboda

Första målet bommades med knapp marginal, trots 173 mil i april och 285 mil i maj hade jag inte ackumulerat mer än drygt 1050 mil när året var slut. Orsaken till det var troligtvis att jag under sommaren var en aning mer föräldraledig än jag hade tänkt och för juni och juli BARA (ja BARA) loggade 20 resp 40 mil. Det andra målet avklarades däremot med råge, både en brevetserie (och därmed ännu en superrandonneurmedalj) och gästspel med 30 mil från Lkpg och 40 mil från Tumba. Som bonus blev det en repris av RA(a)S och en tur runt Öresund på en Bullitt

För 2014 sätts ungefär lika lågt:

  • 1100 utomhusmil
  • Köra minst en hel brevetserie + en 100 milare.

Som bonusmål räknas allt annat. Som t.ex. att inte köpa fler cyklar, 8 st räcker rätt långt.

4 comments:

Unknown said...

Antalet mil kommer jag nog ha svårt att nå upp till men ett cykelköp kan jag nog nästan lova!

www.mr29er.com

NLC said...

Ja, det är få saker som ger så mycket glädje som ett cykelköp :-)

Daniel L. Ridings said...

Yeah ... money can't buy happiness, but you can buy a bike, and that's pretty close.

NLC said...

Yup!