Saturday, July 4, 2009

Gyllengul GT

Min första riktiga MTB var en blå GT Ricochet, den tjänstgör fortfarande med bravur som sommarhoj på Gotland efter att den stela framgaffeln bytts ut mot en Marzocchi Dirt Jumper II (100mm slag). Året efter jag köpte min GT följde C efter och inhandlade en pippigul GT Pantera som nu moddats till att vara "stadsracer" för snabb cykelpendling.

För mig har det har alltid varit något lite särskilt med den där "triple triangle"-konstruktionen och inte blev suget efter en ny GT mindre när jag såg att de har börjat med "Golden Editions" av sina mest exklusiva cyklar. Mmmmm, så kitschigt att det är snyggt.

2 comments:

Rilleman said...

Damn... så fett! Våldsamt hög "hänga-på-väggen-faktor" ;-). Ett tag hade jag ju en GT Backwoods i "candy apple red", en riktigt skön cykel. Den efterföljdes av en inte fullt lika lysande, men dock guldfärgad (!), DBS Intruder XT3000. Den hade en ram så styv att det enda som absorberade vibrationer var tandemaljen. Om jag inte minns fel var detta de sista MTB's jag hade med stel gaffel...

NLC said...

Visst är det fina minnen ;-)