Friday, July 19, 2013

Bullittbilder


Lastplattan med centralstödet


Bakväxelreglage & bakbromshandtag


Drivlinan - 1x10 med 38T fram


Utbytbara bakgaffeländar


Sadelröret


Flaskställ

Spec:

  • Ram & gaffel: Larry vs Harry Bullitt - Bluebird '71
  • Framhjul: Hope Pro2 Evo med Velocity Aero Heat 20" 32H / DT Champ
  • Bakhjul: Hope Pro2 med Mavic XM719 26" 32H / DT Comp
  • Däck: Schwalbe Kojak 20x1.35" / Continental Race King 26x2.0"
  • Vevparti: Shimano XT (M752) Octalink med Aerozine DH-40 38T
  • Vevlager: Shimano BB-ES71 68 mm / 113 mm
  • Pedaler: Shimano XTR (M980)
  • Bakväxel & reglage: SRAM X7 10-delad, short cage
  • Kassett & kedja: SRAM PG-1050 12-28 / Shimano 105
  • Broms: Avid Elixir5 185mm / 160mm
  • Styre: Easton EA70 31.8 mm Monkey Bar
  • Styrstam: Easton EA90
  • Sadelstolpe: Easton EA70 31.6 mm 400 mm
  • Sadel: Selle Italia SLR XC Flow
  • Flaskställ: Elite Patao Carbon

Det Som ännu inte monterats är frambromsen eftersom den kräver en längre hydraulslang (ca 2,3 m) än vad som är standard. Vikt som på bilden är ca 21 kg.

7 comments:

Anonymous said...

Spexigt att kedjan går genom ramen. Är det standard?

NLC said...

Hmm, hur tänkte du annars att den skulle gå?

petterwr said...

Ser riktigt snygg ut. Ska bli spännande att höra vad du tycker om den när du kört ett tag :) Är det barntransport du ska ha den till eller annat?

Lennart said...
This comment has been removed by the author.
Anders Gustafsson said...

Kul och återigen grattis. Jag är lite sugen på randonne med en Bullitt. Bandare - eller den moderna motsvarigheten - en back öl och så åka runt och mysa.

NLC said...

@Lale: Det var det flaskstället jag hade över och det är rätt svårt att dricka ur en mjölkruka när man cyklar ;-)

@Anders: Visst blir man suger på att cykla långt och lugnt med en Bullitt! 20 mil borde inte vara någon orimlighet, frågan är bara hur man ska hålla ölen lagom kall...

NLC said...

@Petter: Det är väl allsköns transport som den är tänkt att användas till, bl.a. med barn. Men risken verkar vara att de blir mindre sugna på att cykla själva då...

De första tramptagen kändes den rätt vinglig och jag släppte inte gärna ens en hand från styret eller stå upp och trampa. Men efter någon mil hade man lärt sig hur geometrin fungerade och sen flöt det på fint.

Väntar på ett lite slätare bakdäck och sen är det dags att prova hur fort den kan gå på riktigt =)