Friday, June 4, 2010

Fredagspendling - de Lux

Lämnade för omväxlings skull på dagis idag men hann ändå med en lite omväg till jobbet. 3.5 mil på 1h 08 min (dvs ca 1.4 mil och 20 min längre än den vanliga vägen). Solen gassade, fåglarna kvittrade, bredvid rapsfälten fick man en munfull med småknott. Precis som en riktig sommardag!

Karta

Visa Fredagspendling 4/6 2010 på en större karta

Ja just det, inne i Malmö höll jag nästan på att göra en Marcus Burghardt och köra över en herrelös hund. På stråket längs Kungsgatan, där det finns en bred och fin grusad gång för gångtrafikanter och en smalare asfalterad för cyklar tyckte nämligen en dam att det var utmärkt läge att rasta sin okopplade och tillika odresserade hund. När jag kommer närmare lufsar den ut mitt framför mig i vägbanan och hade jag inte trimmat in bromsarna igår kväll hade det nog blivit ett sjukhusbesök för den fyrbente stackaren.

För den som inte kommer ihåg såg det ut så här på TdF 2007

No comments: