Sunday, August 1, 2010

Söndagsrunda

Idag cyklade vi en söndagsrunda i Malmö, C på sin gula Pantera och jag på Pacern med barnsits. Efter förra veckans bakdäcksincident så beställde jag nya 28mm Continental Ultra Gator Skins som nu sitter på mitt pendlarbakhjul (3-kors, 32 ekrat med Mavic OpenPro fälg). De 3 extra millimetrarna på däcket gjorde susen för komforten nu när det var ca 20 kg till som lastats på. Egentligen hade jag velat ha ett par hjul med Mavic CXP33 fälgar för ännu starkare hjul, men det får vänta till senare i höst eller i vår.

Turen gick mestadels på fina cykelbanor ut mot Limhamn och sen en sväng ut mot brofästet till Bunkeflo där det var "depå" vid Ica Supermarket (förplägnaden bestod glass till hela sällskapet). Därefter rullade vi vidare mot Hyllie fäljde Tygelsjöspåret till gamla hemtrakter för att till sist ta vägen via Pildammsparken tillbaka till Davidshall. Turen blev 21.6 km totalt och alla hade jättetrevligt även om Oscar blev lite trött på slutet och somnade innan vi kom hem igen.

Kartan:

Visa Söndagstur med barnsits 1/8 2010 på en större karta

2 comments:

Lennart said...

Å vad det låter mysigt, å glass är jju alltid gott, även i Skåne . . .
Själv får jag nog skaffa stödhjul på cykelen, tänker jag.
Sommarhälsningar från Gotland.

NLC said...

Eller riktigt breda däck! Kommer å hälsar på till helgen :-)